• Cadeaux de mes Amies pour mes 79 ans OH! LA! LA! ♥

    MERCI OPALINE

    MERCI ROSE-BLEUE

    MERCI ROSINE

    MERCI  MAMYBOUM

    MERCI MAMYBOUM

     MERCI MESANGE

     MERCI MA DOUCE LONA

     

    MERCI MAMYSOEIL (Manon)

     


  • Commentaires

    20
    Mercredi 13 Mars à 11:38

    De toute beauté 

      • Mercredi 13 Mars à 20:40

        Merci de ton passage, c'est très sympa.

        Gros Bisous.

        Domino.

         

    19
    Mardi 27 Février à 09:07

    Godmorgon Dany

    Tack för besök och kommentar .

    Naturen är täckt med frost och det är 0 gradigt .

    Eventuellt ska Marina, min dotter och jag umgås idag. Hon har tagit ut en semesterdag för att hon skulle få en ny soffa hemlevererad  idag. Men de ändrade leveranstiden så hon får soffan i mars månad.

    Jag önskar dig en trevlig tisdag.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

    18
    Lundi 26 Février à 09:28

    Godmorgon  Dany

    Tack för besök och kommentar. 

    Över lördag / söndag var Christer här. Igår eftermiddag var jag hos min dotter.

    I lördags hade vi ett mycket fint väder med sol och även igår tittade solen fram. Idag ska det bli mulet och nu är det - 1 grad.

    Jag önskar dig en trevlig måndag och ny vecka.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

    17
    Vendredi 23 Février à 20:56

    Bonsoir et merci de ta petite visite que j'ai reçue sous une 

    avalanche de pluie et grand vent.

    J' espère que tu vas mieux....

    Moi si je pouvais dormir la nuit je pense que j'irais bien la journée,

    car là je me traîne car trop de fatigue.

    Je te souhaite un bon Week-end, à bientôt.

    Gros bisous de Marie

      • Samedi 24 Février à 17:04

        Merci de ton passage, passe un bon weekend!

        c'est la pleine lune en ce moment, peut-être a cause de ça que tu dors mal la nuit.

        Gros Bisous.

        Domino.

    16
    Vendredi 16 Février à 10:14

    Hej Dany

    Tack för besök och kommentarer under denna tid som jag varit borta !

    Fina skapelser!

    Vilken resa jag har gått igenom! Den 9: onde blev mitt högra öga opererat för grå starr. När de hade satt dit den nya linsen så blev den inte stabil och ville inte ligga på rätt plats. De fick ta bort den och pröva med en annan och det lyckades och sitter nu stabilt. Om 5 veckor får jag prova ut nya glasögon.

     Den 12 : te åkte jag till akuten och blev inlagd på sjukhuset och kom hem igår med antibiotika. Jag får återkommande varbölder i tjocktarmen. Jag mår bra men är otroligt trött. Senare kommer det att bli en operation i tjocktarmen. Jag hoppas du mår bra?

    Nu är det + 9 grader och risk för regnskurar. Snön är borta - för denna gången. Det kan komma mer, vintern är inte till ända ännu.

    Jag önskar dig en trevlig fredag och veckoslut.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

      • Vendredi 16 Février à 10:36
        Hej min söta Pretulia.
         Nåväl min vän, du har otur med ditt öga, jag hoppas att du inte har för ont. men var säker på att det kommer att bli bättre, lite längre, men snart är allt tillbaka till det normala. Ta hand om din kolon, för det är irriterande och smärtsamt. Jag är i dålig form också men det är årstiden med förkylningar och halsont.
         En varm period på 15° och ett kallslag på 5° är varifrån mikroberna kommer. 
        Jag önskar dig en trevlig helg trots allt. 
        Jag tänker på dig, jag kysser dig väldigt mycket. 
        Dany. 
         
         
         

         

    15
    Mercredi 14 Février à 14:17

      • Vendredi 16 Février à 10:17

        MERCI ma Johanne avec du retard, je suis pas très en forme en ce moment, un peu de rhume et toux qui me fatigue.

        Gros Bisous a toi et bon sejour. a bientôt.

        Dany.

         

    14
    Vendredi 9 Février à 16:11
    13
    Jeudi 1er Février à 15:32

    Hihii!! bon mois de Février!!

    12
    Mercredi 31 Janvier à 17:24

    Magnifiques cadeaux

     

      • Mercredi 31 Janvier à 20:31

        MERCI ma Johanne c'est gentil.

        Passe une bonne fin de soirée et Gros Bisous.

        Dany.

    11
    Mercredi 31 Janvier à 11:14

    Hej Dany

    Tack för besök och kommentar!

    Sista dagen i januari. Men vi har ytterligare en vinter månad framför oss.

    Bilden i min blogg på flickan som sitter på stranden med hunden har tre armar. Men jag tyckte bilden var vacker och tog med den i alla fall. En miss från konstnären!

    Idag blir det en grå dag med + 4 grader.

    Jag önskar dig en trevlig onsdag.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

      • Mercredi 31 Janvier à 20:40

        Hej Prétulia

         Ja, jag såg skapelsen med tjejen med tre armar och hunden, men om du tittar noga ser du en annan blond tjej bakom, det är överlagringen av de 2 bilderna som gjorde det, en arm borde ha tagits bort! LOL! 

        God kväll min vän KISSES. 

        Dany.

    10
    Mardi 30 Janvier à 11:02

    Bonjour 

    Je ne savais pas....alors

    Bon Anniversaire !!!

    Passe une bonne journée et semaine,

    gros bisous de Marie

      • Mercredi 31 Janvier à 20:44

        MERCI Marie, c'est pas grave! on ne peut pas tout savoir sur tout le monde! LOOL!

        c'est déjà très gentil de ton petit message.

        Gros bisous et bonne fin de soirée.

        Domino (Dany)

    9
    Mardi 30 Janvier à 09:53

    Godmorgon Dany!

    Tack för besök och kommentar!

    Idag är det grått ute, +2 grader men ingen snö.

    Har inget planerat idag, jag ska bara plantera om några krukväxter.

    Jag önskar dig en fin tisdag.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

    8
    Lundi 29 Janvier à 12:03

    Hej Dany!

    Tack för besök och ett stort grattis på födelsedagen !

    Vackra gåvor!

    Helgen är till ända och det blev en trevlig sådan. Var hos min dotter i fredags kväll och vi gjorde en hemma lagad pizza. I lördags var jag själv och bara kopplade av. Igår var min dotter, mitt barnbarn och jag på IKEA i Älmhult. Mitt barnbarn flyttar till en större lägenhet nu på fredag och hon köpte inrednings saker. Jag köpte några blommor, doft ljus, kudde och påslakan. IKEA grundades första gången i just Älmhult och det är 5 mil dit från där jag bor.

    Solen skiner och det är + 5 grader. Det blir säkert en promenad under dagen.

    Jag önskar dig en trevlig måndag och ny vecka.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :