• Joyeux Noêl en Musique

    GRAND MERCI a CRINIERE


  • Commentaires

    10
    Jeudi 28 Décembre 2023 à 01:00

    Très beau 

    9
    Jeudi 21 Décembre 2023 à 13:44

    Hej!

    Jag hoppas du mår bra!?

    Här i Sverige är Julafton störst av Juldagarna. Det är då hela familjen och släkten samlas vid ett julbord med massor av god mat. God mat som: julskinka, Janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, revben, ägghalvor, sill av olika slag, rödbetssallad med mera. Varm glögg är också vanligt, ris a la malta, apelsiner, dadlar, fikon, nötter och choklad, ischoklad och knäck. Kaffe med goda kakor bland annat pepparkakor. Sist men inte minst så kommer tomten på julafton och knackar på dörren och frågar: Finns det några snälla barn här ?

    Många familjer har mina barn, dina barn och våra barn så de firar kanske "Julafton" i tre dagar.

    Min dotter firar "Julafton" borta den 23 och 24 och på Juldagen den 25 ska min son och jag fira jul hos Marina med mat och julklapps utdelning.

    Det grå vädret fortsätter med 3 plusgrader och regn. Det blir nog ingen vit jul.

    Önskar dig en trevlig torsdag och en GOD JUL.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

      • Samedi 23 Décembre 2023 à 19:24

        Hej Prétulia

         Först och främst, tack så mycket för dina meddelanden som gör mig väldigt glad.

         Jag älskar att du berättar för mig hur du firar JUL, faktiskt hos dig är det storslaget och det varar flera dagar. 

        Vi firar nyårsafton på kvällen den 24 med stor måltid och utdelning av presenter mellan lagskattjakterna, det är väldigt roligt. 

        nästa dag JULlunch, brädspel och på kvällen är det över för dagen efter går alla tillbaka till jobbet. inte jag för jag är pensionär! LOL! Jag fyller 79 i slutet av januari. 

        Jag önskar dig en trevlig JUL, ha kul med din familj, du måste njuta av det medan du kan.

         JAG PUSSAR DIG vänligt. 

        DANY♥♥♥

    8
    Mercredi 13 Décembre 2023 à 09:07

    Godmorgon Dany!

    Tack för besök och kommentar!

    Om en liten stund ska jag till vårdcentralen och vaccinera mig för Covid. Det blir min sjätte vaccination. De erbjuder även vaccination mot influensan men den ska jag inte ta. Jag blir alltid dålig i en kraftig långvarig förkylning när jag tagit den.

    Idag är det Lucia och att fira Lucia här i Sverige är mycket stort och omtyckt. Lucian och hennes tärnor går på besök på sjukhus och äldreboende och sjunger. Lucian bär en ljuskrona på huvudet och tärnorna håller ett ljus i handen. De har långa vita klänningar med ett rött band knutit om midjan. Mycket vackert och stämningsfullt. Till Lucia kaffet bakar man något som liknar bullar, de heter Lussekatter och innehåller saffran.

    Jag önskar dig en trevlig Lucia dag.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

    7
    Jeudi 7 Décembre 2023 à 00:06

    Bonsoir mon Ami e

     

    C’ est avec plaisir que je passe dans ton bel Univers

     

    Pour te souhaiter une excellente soirée 

     

    Un Immense Merci pour ta Visite et Fidélité

     

    Prends soin de toi gros bisous 

     

    Avec Toute mon Amitié RubiDiams

     

     

      • Samedi 23 Décembre 2023 à 19:32

        Coucou RubiDiams

        Grand Merci de ton passage, ça m'a fait plaisir.

        Mon blog n'est pas comme le tien car je ne suis pas très douée! LOL!

        Je te souhaites de passer de très bonnes Fêtes, profite un Max si tu peux , et pas trop de Chocolat, gare a la crise de foie! mdr!

        Plein de gros bisous a Bientôt.

        Dany (Domino).

         

    6
    Jeudi 7 Décembre 2023 à 00:05

    De toute beauté 

    5
    Mercredi 6 Décembre 2023 à 09:54

    Hej Dany!

    Nu har kylan släppt taget och det är 2 plusgrader med risk för snöfall.

    Idag ska mitt barnbarn Daniella skjutsa mig till ögonmottagningen på sjukhuset i Kristianstad. Ska vara där 14.35 . Det ska bli en förundersökning för att se om det behövs en operation för grå starr.

    Önskar dig en trevlig onsdag.

    Vänskap kyssar, Pretulia

    4
    Mardi 5 Décembre 2023 à 09:04

    Hej Dany!

    Jag hoppas du mår bra? Jag mår bra.

    Här kommer jag på ett besök från kalla Sverige. Kylan har nog kommit för att stanna och idag har vi - 8 grader. Det är bara 17 - 18 grader i lägenheten och det är sagt att vi ska ha  21 grader.

    Önskar dig en trevlig tisdag.

    Vänskap kyssar, Pretulia

    3
    Lundi 4 Décembre 2023 à 10:06

    Hej Dany!

    Tack för besök och kommentar!

    Vacker skapelse!

    Ja det var denna helg! I fredags kväll var jag själv och kröp under en filt och tittade på TV. Mysigt och lugnt. I lördags kom Christer och stannade till igår. Vi var och köpte fågelfrö och en foderautomat och var även på ICA och handlade mat till oss. Igår eftermiddag var jag hos Marina och hon bjöd på middag.

    Kylan fortsätter, det är - 10 grader och snön ligger kvar. Solen går upp 8.17 och går ner 15.33. I Kiruna i norra Sverige går solen upp 10.24 och går ner 12.30 igen. 

    Jag önskar dig en trevlig måndag och ny vecka.

    Vänskaps kyssar , Pretulia

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :